Ázsiai acél importajánlatok
Néhány ázsiai acélgyártó visszavonult az európai piactól, miután mintegy 75 US dollárral megemelkedtek a szállítási öltségek és három héttel meghosszabbodtak a szállítási idők a dél-afrikai Jóreménység fok körül hajózásával. A nagy hajózási vállalatok, ideértve a dán Maersk céget is, minden hajójukat átirányítotték a Szeuezi-csatorna felől. Normál körülmények között a globális tengeri szállítások 15%-a folyik ezen az
útvonalon. A MEPS cég partnerei azt jelezték, hogy a válság egy sor választ váltott ki az ázsiai acélgyártók részéről. Néhányan átváltottak FOB paritású ajánlatokra, az acélvásárlókra bízva szállításaik megszervezését, míg mások ajánlatai nem tartalmazzák a vámok kifizetését. Mindez ugyanabban a hónapban történik, mikor az EU CBAM szabályozás miatti karbon kötelező kibocsátási jelentések be kell indulnia, és ezek a kihívások erősen csökkentik az import vonzerejét és elérhetőségét.
Forrás: Eurometal